Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Seniorenfeest

Vrijdag 24 november 2017

“Er zijn dit jaar, in Zeebrugge, GEEN stoute senioren”, aldus de Sint.

Een 100-tal uitgelaten senioren kwamen naar zaal Albatros en reserveerden een gezellige namiddag.
En…die kregen ze dan ook.
Een lekker stuk taart met koffie, een heuse koffieklets, bezoek van Sinterklaas en 2 Zwarte Pieten en
als afsluiter boterhammen met rauwe Brugse hesp.
Wat een succes !

De medewerkers van het Feestcomité werkten graag mee om hen een mooi Sinterklaasfeest te bezorgen.

11 november viering

Wapenstilstand

Net zoals vorig jaar opteerden het Feestcomité Zeebrugge en de NSB afdeling Zeebrugge ervoor om de herdenking van de wapenstilstand van zowel Wereldoorlog I en II opnieuw op een aansluitende datum te laten doorgaan. Zondag 12 november leende zich daar bijzonder goed toe.

Om 10:00 had iedereen afspraak in de Sint-Donaaskerk. Een afvaardiging van het Brugse schepencollege en een vertegenwoordiger van het Marine component Zeebrugge werden geflankeerd door de leden van de plaatselijke NSB afdeling en het Feestcomité.

Maar ook opvallend veel dorpsbewoners hadden zich de moeite getroost om ondanks het gure weer aanwezig te zijn op deze herdenking.

Misschien zat de aanwezigheid van de Sint Cecilia harmonie uit Steenbrugge daar voor iets tussen? Hun puntgave vertolking streelde ieders oor en lokte dan ook een terecht applaus uit op het einde van de misviering.

Na de stemmige misviering opende zich het luik van de bloemenhulde aan het herdenkingsplekje vlak naast de kerk. De weergoden hadden net de hemelsluizen gesloten waardoor een nat pak vermeden kon worden en enkel de nijdige wind het enthousiasme temperde.

Maar al heel snel kon iedereen zich opnieuw naar binnen begeven waar achteraan in de kerk iedereen zich wat kon opwarmen. Het Feestcomité zorgde er bovendien voor een lekker wijntje, een fris drankje en wat lekkere hapjes. Al spoedig galmden de vele stemmen doorheen de kerk. Deze herdenking eindigde dan ook op een passende wijze : vrienden namen van elkaar afscheid waar ooit wapens mensen uiteen hadden gedreven.

De Mugge van Brugge

Willy Lustenhouwer komt tot leven!

Voor de tweede maal op rij wekte Kevin Rombaux onder zijn alias, De Mugge van Brugge,  de vele herinneringen en souvenirs aan de glorietijd van Willy Lustenhouwer opnieuw tot leven.

Op zijn bijzondere manier zette hij de typetjes klaar en vertolkte op grandioze wijze  het vakmanschap van Lustenhouwer.

Vele aanwezigen konden sketches gewoon mee vertellen zoals ze op het toneel werden gebracht.

Kortom het werd een avond vol plezier en iedereen haalde naar hartenlust anekdotes en herinneringen aan een ver vervlogen maar nog steeds nabije tijd, naar boven.

Eén ding was zeker : iedereen vertrok met een (glim)lach op zijn gelaat!

Quiz avond.

Jean, Paula, Geert en Myriam, de “4 grijze cellen van het Feestcomité Zeebrugge”
namen op vrijdagavond 29 september 2017 deel aan de Eerste Brugse Generatieclash,
een ludieke quiz, een duel tussen jong en oud.
En dat ze het goed deden…daar mag je zeker van zijn.
Ze behaalden de 7de plaats op 18 deelnemende ploegen. Proficiat !

Reis Passendale - Ieper en Armentiers

Met een groep van een 70-tal enthousiastelingen vertrok het Feestcomité Zeebrugge op 2 september 2017 om 8 u 30  richting Passendale.

Na een lekkere tas koffie met cake of koek, kregen we een interessante rondleiding in de “Oude Kaasmakerij”.  Natuurlijk
mochten de verschillende kaasproevertjes niet ontbreken.
Een blauwe hemel en een stralende zon waren onze partners bij het Tyne Cot, een Britse militaire begraafplaats met gesneuvelden
uit de Eerste Wereldoorlog in Passendale.  Indrukwekkend.
Rond 12 u 30 begonnen onze magen te knorren en mochten we in “Pacific Eiland” te Ieper genieten van een lekker maal,
kip met frietjes en sla.
Iedereen voldaan de bus op….richting Armentiers.
In de brasserie Lepers ontdekten we hoe het bier “L’Angelus” gebrouwen wordt en mochten we zelfs proeven !
De dag eindigden we met een broodmaaltijd in “Pacific Eiland” te Ieper.
Stralende dag, iedereen content en veilig terug thuis in Zeebrugge dankzij Albions Tours.
Dank aan iedereen die dit mogelijk maakte en dank aan iedereen die er bij was.

Krakersfeest

Zoals ieder jaar is er naar aanleiding van Zeebrugge kermis het jaarlijks krakersfeest.

100 welgezinde mensen genoten van een heerlijke koffienamiddag in zaal Albatros met gebak - een babbeltje - een natje en een droogje , daarna was er tombola ,een broodmaaltijd en natuurlijk een gratis drankje ter gelegenheid van Zeebrugge kermis ,aangeboden door de voorzitter van het feestcomité Michel Monbaliu en zijn bestuur.

Dankjewel, Monique, voor het openstellen van je infrastructuur tijdens onze 3 petanque wedstrijden (Pasen, Kermis, Kerstmis).

Petanquetornooi van Zeebrugge kermis.

Onder een stralende hemel en een temperatuur van bij de 30 gr namen 38 personen deel aan de petanque , georganiseerd door het Feestcomité Zeebrugge in samenwerking met de Stella Maris petanque club.

Het Feestcomité zorgde naar goede gewoonte voor wat confort met 3 tenten die voor wat afkoeling zorgden in de schaduw ,en dat konden ze goed gebruiken.

Natuurlijk mocht een natje en een droogje niet ontbreken ,en een lekker broodje met worst kon al goed smaken.

Raid of Valour.

Het Feestcomité Zeebrugge kon zondag zijn steentje bijdragen bij het prachtig initiatief van Zeebruggenaar Gert-Jan Vanneste
en team van “Raid of Valour”.
Spetterend slot van een geslaagde dag, afterparty met o.a. DJ Robert Abigail.

Eerste Obstacle Run in Zeebrugge gooit hoge ogen!

De eerste editie van de Raid of Valour Obstakel Loop was meteen een toonbeeld van professionalisme en gedreven inzet van vele medewerkers.

Gert-Jan Vanneste en zijn equipe, waaronder vele leden van het Feestcomité,  hebben er echt alles aan gedaan om de eerste editie meteen echt op de kaart te zetten.

Uiteraard was het zonnige weer een meevaller voor de bezoekers en de dansers op de afterparty. Het betekende echter ook dat de vele deelnemers nog maar eens enkele extra druppels zweet op het parcours achterlieten.

Het was dus zeker een meerwaarde en het oogt bovendien mooi als aanvulling op de kermiskalender van het Feestcomité.

Nu wordt het afwachten of de organisatie voldoende sterk staat om een tweede editie aan te kunnen…

Wordt vervolgd!