Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Schattenjacht.

Voor de 2 de maal deze zomer was er schattenjacht waar zeer veel kinderen kwamen zoeken naar de schat , ook was er een wedstrijd om de mooiste papieren bloemetjes te maken ,er werden zeer veel prijzen uitgedeeld bij de plaatselijke horeca , en ieder kind ging zeer tevreden naar huis .Op naar volgende vrijdag.

Het bestuur volgde strikt de corona regels ,

en droeg allemaal een mondkapje .

Fietstocht Feestcomité op 23 - 07 - 2020

Met 27 personen vertrokken we op de markt in Zeebrugge .

Rond prachtige landelijke wegen door Heist - Knokke - Ramskapelle - Dudzele en Lissewege ,en natuurlijk een stop mocht niet ontbreken , onder het toeziend oog van de Voorzitter  Michel die alles perfect leide , en met  strikte maatregelen voor het corona virus .Ook dank aan Robert die meerijde met de bezemwagen , bij thuiskomst hadden we 30 km onder de kuiten , en het weer viel reuze mee.

Feestcomité Zeebrugge presenteert ontdekkingszoektocht van 20 juli tot 20 september 2020

Forten bouw

Onder een prachtige  blauwe lucht en een fris zeebriesje had weer de eerste forten bouw plaats van deze zomer , van het Feestcomité Zeebrugge , er waren 17 groepen met  ongeveer 50 kinderen  die waren ingeschreven voor deze leuke activiteit op het strand . Iedereen had een leuke prijs bij de plaatselijke horeca op de dijk.

Opening Zomerseizoen.

Eindelijk… na een lockdown door het coronavirus, dan toch op zaterdag 27 juni 2020, een light versie
van de start van het zomerseizoen voor Zeebrugge.

Onder de muzikale begeleiding van de Philiberts, wandelde een delegatie van Stad Brugge samen met het Feestcomité over de Zeedijk.
Onderweg werden broodjes uitgedeeld, met dank aan Restaurant “Lagaar”.

Laat de zomer nu maar komen…

Herdenkingsmis op zondag 1 maart .

33 jaar geleden gebeurde de grootste scheepsramp ooit in Belgische wateren.

193 van de 539 opvarenden kwamen om het leven.

Dit drama met de " Herald of Free Enterprise" herdenken we jaarlijks met een eucharistieviering in de Sint-Donaaskerk. Daarna was er een bloemenhulde aan het herdenkingsmonument.

We bedanken ook speciaal Chris Vantorre voor de aangrijpende foto evocatie tijdens de eucharistieviering

St George's Day

Het Feestcomité van Zeebrugge hield op donderdag 23 april om 10 uur  een korte plechtigheid voor de herdenking van St George's Day.
Op het kerkhof, naast de Sint-Donaaskerk en aan het monument op de Zeedijk las Pastoor Fernand  een kort gebed voor.
Schepen Martine Matthys legde bloemen neer voor stad Brugge, Jean-Marie De Plancke in naam van de Engelsen en ook in naam van Jim Ellard,
en tenslotte Michel Monbaliu als voorzitter van het Feestcomité van Zeebrugge.
Het muzikale gedeelte werd verzorgd door Luc D Hondt met o a " De Last Post .
Deze plechtigheid ging door, rekening houdend met alle veiligheidsmaatregelen tegen de verspreiding van het coronovirus en de social-distance.

Nieuwjaarsreceptie  2020

Afgelopen zondag was de nieuwjaarsreceptie, aangeboden door stad Brugge en met de gewaardeerde medewerking van het Feestcomité, in Zeebrugge.
Er was ook een stand van “ Buurt aan de beurt” en van “ Mintus”.
Het werd een echte overrompeling, nog nooit zoveel Zeebruggenaren samen gezien, om samen te klinken op het nieuwe jaar : 2020 !
Sommige mensen raakten zelfs niet tot boven en zijn dan, jammer genoeg, terug naar huis gegaan.
Er werd een woordje geplaatst door onze voorzitter Michel en onze burgemeester Dirk De fauw hield het ook bij enkele zinnetjes.
Het was ook een leuk kennismaken met de sympathieke mensen van de Brugse Beer. Zij leerden ons hun zeer lekker biertje kennen,  proost !
De andere dranken, van Oxfam, werden bediend door de mensen van het Feestcomité.
Om 12u30 was alle drank op en mocht iedereen content naar huis.

Voor volgend jaar kijken we best uit naar een grotere locatie of bij mooi weer….misschien in open lucht !!!

Kerstboomverbranding

Er zijn voorstanders, er zijn tegenstanders, maar op zaterdag 11 januari was het de jaarlijks kerstboomverbranding op het strand van Zeebrugge.

De handelsgebuurtekring zorgde voor het ophalen van de  bomen in Lissewege , Zwankendamme en Zeebrugge.

Vuurman Jean, die trouwens jarig was, proficiat, zorgde voor een mooi spektakel.

Daarna waren er gratis sprotjes op een boterham, drank was te bekomen aan democratisch prijzen.

Het was weer gezellig op de dijk.